Advertisement here

Do'a

Ya Allah...Seandainya telah Engkau catatkandia akan mejadi teman menapaki hidupSatukanlah hatinya dengan hatikuTitipkanlah kebahagiaan diantara kami Agar kemesraan itu abadiDan ya Allah... ya Tuhanku yang Maha MengasihiSeiringkanlah kami melayari hidup iniKe tepian yang sejahtera dan abadi
Tetapi ya Allah...Seandainya telah Engkau takdirkan......Dia bukan milikku Bawalah ia jauh dari pandangankuLuputkanlah ia dari ingatankuAmbillah kebahagiaan ketika dia ada disisiku
Dan peliharalah aku dari kekecewaanSerta ya Allah ya Tuhanku yang Maha Mengerti...Berikanlah aku kekuatanMelontar bayangannya jauh ke dada langit Hilang bersama senja nan merahAgarku bisa berbahagia walaupun tanpa bersama dengannya
Dan ya Allah yang tercinta...Gantikanlah yang telah hilangTumbuhkanlah kembali yang telah patahWalaupun tidak sama dengan dirinya....
Ya Allah ya Tuhanku...Pasrahkanlah aku dengan takdirMu Sesungguhnya apa yang telah Engkau takdirkanAdalah yang terbaik buatkuKarena Engkau Maha MengetahuiSegala yang terbaik buat hambaMu ini
Ya Allah...Cukuplah Engkau saja yang menjadi pemeliharakuDi dunia dan di akhirat Dengarlah rintihan dari hambaMu yang daif ini
----------------------------------------Jangan Engkau biarkan aku sendirianDi dunia ini maupun di akhirat----------------------------------------
Menjuruskan aku ke arah kemaksiatan dan kemungkaranMaka kurniakanlah aku seorang pasangan yang beriman Supaya aku dan dia dapat membina kesejahteraan hidup Ke jalan yang Engkau ridhaiDan kurniakanlah padaku keturunan yang soleh
Amin... Ya Rabbal 'Alamin
Next Post
1 Comments
  • zoelbathosai
    zoelbathosai 2:40 PM

    tes comment

Add Comment
comment url
Related Post
Renungan